Saturday, December 17, 2011

ORANG SEKELILING MERUNTUH AGAMA islam!

Aku seorang mualaf .. aku risau melihat orang-orang islam disekeliling aku tak rasa bersalah tidak solat.

Bila orang kutuk islam bermati-matian pertahankan tapi orang sekeliling "meruntuh agama" dibiarkan buat deek jee...


sapa ada idea nak selesaikan masaalah ini.??

5 comments:

  1. Kalau tengok perangai sesetengah orang mengakui beragama Islam terkadang terfikir dia orang ni Islam ke? Yg kena tengok ajaran Islam itu sendiri. Rasuah ke, perempuan atau apa saja maksiat disekeliling kita dia orang buat. Orang atas ,bawah, yg jaga kebajikan Islam entah apa nama Islam tapi ya Allah perangai macam setan!Kebas habis2.Sebab itu skandal apa pun siapa yg buat kalau bukan yg mengaku beragama Islam.Cuma nasihat saya belajar dan berguru dgn orang yg betul berakhlak. Ramai lagi kalangan mereka yg betul2 beriman!YG lain2 yg dah menyimpang ingatlah tuan/puan akan menghadapi Tuan Yg Empunya. Akan dipertanggungjawabkan apa yg dibuat. Kepada bloggers terutama dari Bumi Kenyalang ini ingatlah sekiranya tuan/puan orang yg mengaku umat Islam ada batas2nya walaupun berpolitik. Tuan akan dipertanggungjawabkan apa yg tuan buat kepada HAKIM nanti. Ingat ini bukan Hakim didunia! Fitnah dah bermaharajalela sekarang .Apatah lagi dengan blogs2 yg muncul macam cendawan. Sepatutnya memberikan ilmu yg berguna dan bukan memporak peranda masyarakat!

    ReplyDelete
  2. sya setuju dengan anon diatas..."pekerjaan" blogger ini adalah satu perkerjaan yang banyak tipu daya didalamnya berbahaya!kalu nak berpolitik silakan kalau nak dakwah hati-hati sebab ini bukan sunnah nabi selesai masalah umat guna internet.

    ReplyDelete
  3. tq atas nasihat n view anon-anon...sebenarnya aku bersependapat juga dgn kau orang..

    ReplyDelete
  4. islam berdiri dengan penuh kepayahan dizaman mulanya, yang penting kita kena tanya diri sendiri, semuadiri,kita mahu kemana selepas kehidupan kita,adakah percaya atau was was atau apa-apa,kata guru saya cari yang asli bukan ikutan atau bakaan. siapa kita kita yang tentukan,dakwah kepada semua perkara yang benar selainnya serah pada Allah...insyaallah

    ReplyDelete
  5. salam,
    lama tunggu wira ni nak update, idooop sarawak wira..hehe

    ReplyDelete